090929

Datum:2009-09-29 Klockan:13:06:40
Hej alla läsare !

Vill först o främst be om ursäkt för dålig uppdatering här på bloggen. Men helgen har varit hektisk och har knappt varit hemma. Men nu är jag här igen. Frågestunden blev lite längre än planerat, men gör inte så mycket. Ska Svara på alla era frågor om en stund. Ska först berätta lite om mina senaste dagar.

Lördag: Vi for till IKEA med min mamma ( Jag och Elina). Blev en trevlig dag och det blev lite saker som kom med hem. Lite små plock mest. Ljus,bakskålar,grytundelägg,glasburk,korg,gosedjur,toaborste,grenar med belysning, stor vas, braskabin och lite annat som jag inte kommer på just nu. Kvällen var mysig, men framåt 21 tiden så började Elina bli dålig. Hostade som bara den,fick feber och var hängig. Vi bestämde oss för att avvakta över natten.

Söndag:
Efter en ganska sömnlös natt begav vi oss till barnakuten med Elina som hade fått mer feber och bara hostade hela tiden. Fick okmma in ganska snabbt till en läkare som undersökte Elina. Eftersom att hon aldrig varit såhär dålig så blev vi förstås jätte oroliga och rädda. Svininfluensa var det vi tänkte direkt. Det togs prover på skruttan och vi blev där några timmar. Proverna visade att hon fått influensa! Men som tur va ingen kraftig eller nån svininfluensa. Vi fick pencilin att ge henne och blev hemskickade. Resten av dagen var vi hemma och tog hand om vår sjuka lilla dotter.

Måndag: Elina mådde lite bättre, men inte helt frisk.Fortfarande lite feber, men den hade gått ner. Killen jobbade, jag och Elina var hemma hela dagen och tog det lugnt. Min mamma kom förbi en stund för att se till Elina så jag fick sova en stund. Framåt kvällen gick febern upp på Elina igen och jag fick genast panik. vi åkte in till akuten igen (Som dom sagt åt oss att göra om hon blev sämre) Den här gången kom vi in till en läkare direkt. Hon fick lite dropp som fick sitta i ca 1 timme. Vi fick stanna kvar en stund för observation, men fick åka hem i morse.

Nu mår Elina mycket bättre men fortfarande lite hängig. Vi kom hem vid halv 6 i morse och hon sover nu . Jag skulle också vilja sova lite, men kan inte. Febern har gått ner till det normala nu och hostan börjar försvinna. Usch va rädd jag va där ett tag. Min lilla skrutta. <3
Sitter nu här med en kopp kaffe och tar det lugnt. Dom här dagarna har verkligen tagit på mig. Både fysikst och psykiskt..

Ska svara på era frågor nu .



//Smultron Mamman

Kommentarer
Postat av: Ness

Ne jag är sjuk igen..

hur äre själv då :)?

Datum:2009-09-29 Tid:13:08:31
URL: http://sness.blogg.se/
Postat av: emmelist

ih...låter inte alls kul :/



hur gammal är hon?

Datum:2009-09-29 Tid:13:12:30
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Ness

jo nu förstår jag att du är trött :O

vad jobbigt, men tur att det inte var nått allvarligt och att allt gick bra! :)

Datum:2009-09-29 Tid:13:21:56
URL: http://sness.blogg.se/
Postat av: Mia

Ojoj! Förstår att du är trött. Läskigt nu det här med *Svininfluensan. Men ammar du inte? För då får hon ditt imunförsvar :)

Men skönt att hon börjar krya på sig =)



Allt bra idag?



Datum:2009-09-30 Tid:09:49:03
URL: http://ungmammamia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback