Cysta på äggstocken.

Datum:2009-09-01 Klockan:08:31:42
Hörde precis på Vakna! att Isabella "Blondinbella" Lövengrip har blivit sjuk. Jag brukar inte skriva om Bella, men nu är det så att anledningen till att jag skriver om henne just nu är för att jag haft samma "sjukdom" som hon fått. ( Eller vad man ska säga )
Hon ska tydligen ha fått en cysta på sin ena äggstock. För ca 4år sen hade jag det.Allt börjde precis som för henne. Föll ihop ett antal gånger och hade väldigt ont i magen Det var en väldigt tumult kväll. Fick opereras akut och ligga kvar på sjukhuset i nästan 2 veckor. Det var provtagningar,illamående, värk och mer. Det var det värsta jag varit med om tror jag. Var rädd som fan. Rädd för allt, för att dö och för att inte kunna få barn i framtiden. Jag mådde verkligen dåligt. Idag mår jag bra. Det ända som visar att jag haft denna cysta är mitt väldigt fina ärr på magen efter operationen, men annars så mår jag ju bra. Har en underbar dotter och ett till planeras.

Skriver det här just för att alla ska veta det att bara för att man fått en cysta nånstans i kroppen så betyder inte det att livet är slut och att man ska dö eller nåt sånt. jag har en väldigt bra kompis (Sis) som fick en väldigt stor cysta i magen o hon lever och mår bra idag. Den kunde dom också operera bort. Precis som min. ( Fast det va på tråden att jag strök med )
Tror att allt kommer gå bra för Bella och att dom kommer kunna hjälpa henne som dom hjälpte mig och min vän. Men visst är det läskigt att höra. När Sis berättade för mig att hon fått en cysta i magen och att den va ganska stor så blev jag förskräckt och väldigt rädd att förlora henne. Men insåg snabbt att jag varit med om samma sak ca 2 år tidigare och  klarat mig bra, så varför skulle inte hon göra det. Så istället för att va ledsen o sånt så peppade jag henne, följde med henne på alla läkarbesök och kom till sjukhuset dan efter operationen och va där med henne. Vi mår båda bra idag.

Hoppas och tror att allt kommer gå lika bra för Bella, men förstår att hon är rädd och har ont. Eller jag snarare vet.

Krya på dig Bella. Jag vet vad du går igenom.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback