När migränen slår till .

Datum:2009-08-04 Klockan:12:36:13
Allt började redan igår kväll när jag var påväg hem med Elina. Fick då huvudvärk och kände genast att den här huvudvärken kommer gå över till migrän inom några timmar.
Gick hem, tog en alvedon, la mig på soffan med Elina på magen och vilade. Vi somnade båda två. Vaknade när killen kom hem av att han tog Elina från mitt bröst o la henne i hennes säng. Huvudvärken hade gått över, men inte helt.
Ställde mig och lagde lite middag åt mig o killen. Kände mig bra ett tag, men sen ..PANG  så kom migränen. Killen min tog en blöt handduk o baddade mig i pannan. Gick o la mig i sängen, drog täcket över huvudet o bara låg där helt hjälplös.. Ont gjorde det. I huvudet,ögonen och hade en väldans illamående.. Killen gav mig en till alvedon, ( får inte äta migrän tabletter, för det är nåt jag inte tål i dom.. Får utslag o skit ) o kröp ner brevid mig.
Jag somnade men vaknade av o an hela natten..
I morse när jag vaknade var migränen borta men huvudvärken satt kvar. Men var ju tvungen o gå upp med Elina. Men blev en liten tupplur på soffan och efter det en skön dusch.

Nu har jag lite huvudvärk, men tror mest att det beror på att jag inte ätit en ända matbit på hela dan och nu är klockan halv 1. Ska göra mig lite o äta snart.. Ska bara göra klart lite saker först.

Till er som inte lider av migrän kan jag bara säga.... Känn er stolta ! Migrän är ingen lek när man får dom anfallen. Så ni som inte lider av migrän, lyckos er !

Såhär kände jag mig igår. Inge vidare kul alls .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback