En lyckad sånglektion. =)

Datum:2009-06-02 Klockan:13:40:18
Så va det slut på det fina sommarvädret vi haft några dagar nu.
Tack för dom o hoppas vi ses snart igen !

Nu öser regnet ner o man har inte lust o göra nånting annat än att ligga hemma i soffan o kolla på en film,äta godis o bara mysa. Men nå sånt har det inte blivit för min del. Har varit iväg o haft sånglektion med mina gamla sångpedagog. Helt underbart kul o träffa henne. Det är hon som har byggt upp min sång o hjälpt mig med sången i ett antal år. Senast jag hade sånglektion med henne var i 9an.. Så det va ett tag sen. Idag hjälpte hon mig med sången jag ska sjunga imorgon på begravningen. Allt gick jätte bra o jag blev jätte glad när hon sa det att min röst har utvecklats väldigt mycket sen jag sjöng hos henne. Kanske har min sångpedagog på gymnasiet o tacka för det. För hur mycket tid la man inte ner på sången under gymnasietiden? Jo,en hel del.. Hade 2 sångletioner ( 2* 30min ), i veckan + ca 5,5 timmes ensamblesång i veckan. blev en hel del sjungande under den perioden. Saknar so in hell.. Den tiden var en utav dom bästa tiderna i mitt liv =)

Nog om det.. Sånglektionen idag gick som sagt bra o jag är nöjd. Känndes skönt o göra lite sånguppvärmningar igen. Det här kommer gå bra. Bara min hals blir lite bättre så =/ Men Kerstin (sångpedagogen) sa det att det nästan låter bättre när jag är lite roslig i halsen,men självklart måste jag vara försiktig. Men det är jag ju .

Jag o Elina kom till mina föräldrar för en stund sen. Åt nyss lite lunch o nu ligger Elina o vilar o jag passar då på att sitta här en stund. Blir föresten ingen storstädning idag. Pallar inte gå hem i detta regnväder.

Nu...... Filmtajm o en varm kopp te (för halsen) !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback