Hundar o tjuvar ..

Datum:2009-05-14 Klockan:15:50:24
Har nu fått reda på att imorse när jag vaknade av att grannhundarna skällde så var dom som jag trodde,ute i porten... =O Jag tänkte ju imorse att det lät för högt för att dom skulle va inne i lägenheten o det va dom inte. Den ena hunden ( dom e två ) Hade på nåt sätt lyckats låsa upp ytterdörren med tänderna =O Med tänderna.. Smart hund eller vad ? Så dom sprang helt enkelt runt här i våran trappuppgång där det bor ett antal småbarns familjer o förde liv. Det var nån som hade ringt polisen för det var ju ingen som vågade gå ut i trappen. Den ena hunden är nämligen en rottwailer hane som dom flesta här i huset är rädda för. Men ingen polis kom. Istället kom ägarens mamma som jag skrev tidigare.
Träffade granntjejen nu när vi va på väg hem å hon berättade att nu har hon satt över en kåpa på låset o dom är instängda i köket som hon har fått tagit bort dörr handtaget ifrån.

Inte nog med det. När jag o Elina kommer hem så sitter det en lapp på portdörren där det står att det är två män å en kvinna som ibland kommer å ringer på på dörrarna å säger att dom är från kommunen. Men det dom gör är att kolla om man har dörren låst eller inte även fast man är hemma. Såkallade tjuvar helt enkelt. Vi har alltid dörren låst även fast vi är hemma men det känns ju inte jätte trygt nu när man vet om detta. Jag kommer bli rädd varje gång det ringer på dörren nu. En sak som är bra är att jag känner dom flesta som jobbar på kommunen här i vårat område för killens pappa jobbar som markvärd här, så jag känner igen dom. Men tur att man kikhål i dörren =)

På vårdcentralen gick det bra. Tog prover å kollade blodtrycket. Fick recept på några tabletter.. Efter besöket där gick vi till dagiset som jag brukade vika på innan jag blev gravid o kollade när dom hade Förskolans dag. Alla barnen sjöng o det bjöds på saft o bullar.. Passade på att visa upp Elina för alla föräldrar också. Ännu engång fick hon stå i centrum... hahaha..

Nej nu ska jag ge Elina mat å sen börja med middagen. Ikväll blir det nog spagetthi med köttfärssås =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback