Valborgs helgen -09

Datum:2009-05-04 Klockan:06:31:33
Sorry för att jag inte har skrivit på hela helgen men har haft fullt upp, knappt varit hemma nånting.
Men nu tänkte jag ge er en liten sammanfattning av helgen..

Torsdag/Valborg : Gjorde en god middag till Älskling som stod klar när han kom hem från jobbet. Blev potatisgratäng med fläskfile,en god sallad med italienskdressing och vitlöksbröd. Mycket lyckat o han gillade det. Efter maten gjorde vi oss lite smått iordning för att promenera ner på "stan" o kolla på brasan o fyverkirierna. Elina var med såklart. Var lite jobbigt med den stora vagnen bland allt folk, men det gick. Blev inte kvar nere på stan sålänge. Träffade lite folk o gick sen hem o kollade på film  o bara myste .

Fredag : Älskling hjälpte en kompis med hans båt nästan hela dagen. Jag o Elina var en sväng hos mamma/mormor. Fikade lite o åkte sen o handlade med henne. På kvällen kom en gemensam vän över. Blev bara chill o en liten promenad.

Lördag : Kusinen fyllde år så åkte dit för att fira honom. Elina blev kalasets charmtroll o den som fick mest uppmärksamhet. Vissa av folket som var där hade aldrig sett Lilla Elina live så blev mycket gulligullande.. ;P haha.. Elina hon bara njöt hon. Kvällen bjöd på grillning hemma hos mina föräldrar. Tog mig ett glas vin , bara för att . Traskade sedan hemåt o då var vi alla tre väldigt trötta så vi slocknade tidigt.

Söndag : Lugn dag, fint väder o glass . Tog oss en promenad ner till glasshaket o satte oss där en stund. En vän kom förbi o undrade om vi ville hänka med till Tivolit som är här i stan. Han skulle dit med sin son, så vi tänkte varför inte o hänkade på. Åkte dock inget utan bara kollade när vännens son  åkte allt. Vann en nalle åt Elina som hon genast började tycka om .

Det var min helg. Lugn, men samtidigt har det hänt mycket.
Idag regnar det för fullt. Men det behövs. Jag klagar inte. Det har varit varmt nu så länge så det behövs verkligen. Alldeles torrt i marken. Så idag blir det nog att vara inne. Kanske åka o handla med pappsen men får se hur det blir med det.
Nu ska jag iallafall göra mig lite fruktost o kolla på Vakna med the Voice..

see ya later !!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback