Imorgon .....

Datum:2009-09-07 Klockan:15:33:31
Yes,Yes,Yes !
Imorgon börjar Idol igen. Sång/musik tokig som jag är så är det mitt favoritprogram.
Varje fredagkväll sitter jag bänkad framför tv'n o kollar.
Men roligast är nog ändå auditionerna. Brukar sitta o garva som bara den åt dom som kommer dit o verkligen gör bort sig. Ibland sitter jag även och fäller en liten tår åt dom som ger mig gåshud.

Det är faktiskt så att jag sökta till Idol för några år sen. 2006 tror jag året va, men inte säker. Eller sökte gjorde jag väl kanske inte. Jag o en kompis från gymnasiet åkte dit för att söka men slutade med att enbart kompisen sökte för jag fick sån scenskräck och blev skit nervös. Så jag sket i det. Men jag va där ialf. =)


Vet inte om jag har berättat det förr här i bloggen, men jag gick ju Estetiska programmet Musik på gymnasiet och har sjungit så länge jag kan minnas. Har varit med i en musikalgrupp,körer,började ta sånglektioner i 5e klass och så då musik programmet med sång som huvudämne på gymnasiet. Jag äslar verkligen att sjunga. Men ibland sviker modet mig. Eller ganska ofta rättare sagt. Fick en sån jävla scenskräck när jag började gymnasiet. Hade aldrig haft det innan, men då kom det som ett slag i ansiktet. Lite jobbigt när man gick musik o hade ganska många framträdanden o konserter med sång ensamblen.
Saknar gymnasietiden. Det gör jag....

Senast jag sjöng offentligt va nu på begravningen och det gick ju hur bra som helst. =)
Nej, nu ska jag vika lite tvätt ( det som är torrt) och sen fixa lite här hemma ..

//SmultronMamman

Kommentarer
Postat av: IISABEL

JA ELLER HUR! helt sjukt ..

Datum:2009-09-07 Tid:20:31:50
URL: http://onlyisabel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback